Daniel Habětínek

Bloger, kterého baví formulovat myšlenky o věcech, kterým se pokouší porozumět. Dapcom
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2537x

Daniel Habětínek

Jak poznat Roma? Podle indikátorů.

Nedávno mne zaujal článek o tom, že jakási ředitelka školy odmítá posílat na MŠMT hlášení o tom, kolik Romů dochází do její školy.

18.10.2018 v 9:07 | Karma: 38,00 | Přečteno: 5278x | Diskuse| Liberec

Daniel Habětínek

Hidžáb a demokracie

Zaznamenal jsem kauzu muslimské studentky z Teplic. Spor zda by měla či neměla nosit šátek v prostorách školy se mi jeví jako opravdu dobré téma k zamyšlení nad principy demokracie.

25.4.2016 v 14:34 | Karma: 37,43 | Přečteno: 4730x | Diskuse| Společnost

Daniel Habětínek

Návštěva kavárny v jednom nejmenovaném městě

Vchod je nenápadný, spíše omšelý a ne v buhvíjak hezké ulici. Otevřel jsem prosklené dveře a narazil do těžkého závěsu, který chránil před neurvalým vpádem chladného a vlhkého vzduchu do místnosti. Přechod ze syrého podzimního večera do vyhřátého prostředí byl tak náhlý, že jsem v první chvíli vůbec nic neviděl. Sundal jsem si zcela zamlžené brýle a rozhlédl se kolem sebe. Kavárna měla tvar protaženého klínu. Kdysi tu prý švec opravoval boty. Podlaha zůstala asi v původní podobě, nábytek „taková ta všehochuť“: staré piáno, směsice různorodých stolků, židlí a křesílek, obrazy na stěnách, kamna klubky, do kterých majitel právě dosypával uhlí.

24.11.2012 v 11:30 | Karma: 14,67 | Přečteno: 1018x | Diskuse| Kultura

Daniel Habětínek

Rathova sebereflexe, pokora a čest

Rathománie blogerů nezná konců. Nechtěl jsem se k tomuto tématu vyjadřovat právě z toho důvodu, že o něm bylo řečeno a napsáno již tolik. Nicméně jeden úhel pohledu mi v této kauze přece jenom chybí, a tak se k němu s určitým sebezapřením znovu vracím.

8.6.2012 v 8:56 | Karma: 21,17 | Přečteno: 1338x | Diskuse| Politika