Udělal jsem formální chybu, podal jsem daňové přiznání včas a správně, ale na papíře.

6. 05. 2015 15:41:00
Tak jo, dostal jsem tu pokutu za nepodání daňového přiznání elektronickou formou. V odůvodnění se píše:

Daňový subjekt podal dne 16. 3. 2015 daňové přiznání k dani z příjmů fyzických osob za rok 2014 jinak než elektronicky, přestože má zpřístupněnu datovou schránku a dle § 72 odst. 4 daňového řádu byl povinen učinit podání pouze datovou zprávou ve formátu a struktuře zveřejněné správcem daně odeslanou způsobem uvedeným v § 71 odst. 1 daňového řádu. Vzhledem k tomu, že uvedená vada byla jedinou vadou podaného daňového přiznání, postupoval správce daně v souladu s ustanovením § 74 odst. 4 daňového řádu.

Na základě výše uvedených skutečnosti vzniká daňovému subjektu povinnost uhradit pokut ve výši 2 000 Kč.

Tahle pokuta postihla především ty lidi, co rychle a poctivě běželi tak jako každý rok včas na FÚ a podali daňové přiznání papírovou formou, a hlavně se to týká těch, co si schránku v dobré víře zřídili, aniž by museli. Patřil jsem k nim, protože ji mám od roku 2011. Ano, doslova a do písmene jsem byl potrestán za svou blbost.
Finanční úřad neudělal jediný vstřícný krok, například aby lidem poslal datovou zprávu, že by neměli zapomenout od letošního roku podat daňové přiznání prostřednictvím datové schránky, ale pokutu vygeneroval briskně a ještě si počkal do května, protože, kdybych to přiznání podal prostřednictvím datové schránky dodatečně do 1. dubna, tak mi ji mohl prominout (podle zákona) a na to jsem čas měl. Informaci, že jsem něco formálně opomenul, jsem dostal včetně formálních chyb až dnes, 6. května. Že místo Habětínek napsali Hrabětínek, to přece není žádná velká formální chyba. Také mám uhradit pokut a ne pokutu. No nikdo není dokonalý, ale jenom někdo může za nedokonalost trestat a někdo za ni zaplatit. Já bohužel patřím do té druhé skupiny.

Trochu jsem to měl za zlé i své účetní, které jsem se snažil vysvětlit, že by z titulu svých zkoušek a znalostí zákonů mohla položit iniciativní dotaz, zda mám, či nemám zřízenou datovou schránku. Proto nejsem ekonom, právník ani účetní, abych se zajímal o všechny změny zákonů, které stát během roku udělá. Já také lidem nenadávám a nepokutuji je za to, že nevědí, jak si v routeru nastavit zabezpečení WPA2-PSK nebo jak si mají vyměnit BGA čip.

Jsem tak vytočený, jako nikdy. Kdybych totiž neměl tři zaměstnání a ze všech neodváděl daně, nepřiznával příjmy z vedlejší živnosti, kdybych nechodil včas se všemi papíry na úřady a nesnažil se nemít žádné dluhy pak prosím, pak si mne pokutujte. Měl jsem se už dávno na všechno vy...at a chodit si jen pro sociální dávky, žádnou pokutu bych nedostal a měl bych svatý klid.

Autor: Daniel Habětínek | středa 6.5.2015 15:41 | karma článku: 39.65 | přečteno: 2459x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 15 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.01 | Přečteno: 182 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 14.95 | Přečteno: 318 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.44 | Přečteno: 95 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.69 | Přečteno: 556 | Diskuse
Počet článků 14 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2536

Bloger, kterého baví formulovat myšlenky o věcech, kterým se pokouší porozumět. Dapcom

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...