Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R46o43s36t24i72s61l80a55v 94C77a87h47a 8755821200682

Jeste v generaci me babicky vyzadovala spolecenska konvence na vesnici, aby zeny nosily satek :-P

0/0
26.4.2016 13:29

Z16d57e44n57ě24k 80W56e68r29n41h97a51r37t 6507305922788

Nesouhlasím. Nošením hidžábu, závoje nebo čehokoliv podobného se hlásí k ideologii, která by měla být u nás nepřípustná, jelikož její nedílnou součástí je nerovnoprávnost žen, ale i nevěřících. Islám není jen náboženství, ale komplexní ideologie, která z principu směřuje k převzetí vlády a nastolení islámského práca. Je to logické Mohamed nebyl "jen" náboženský prorok, ale hlavně vládce a dobyvatel a jím vytvořený systém směřoval ke komplexnímu řízení společnosti. A to je islámu vlastní dodnes.

Je tedy velký rozdíl, zda nějaká dívenka nosí na krku křížek, nebo na hlavě hidžáb. To první je se zásadami demokracie slučitelné, to druhé ne. Spíš bych to přirovnal k tomu, kdyby nosila třeba na tričku hákový kříž. To bychom - zcela správně - protestovali.

+4/−1
26.4.2016 10:10

R28o97s47t75i39s33l10a67v 11C59a90h19a 8955481710802

Jste si jist, ze krestanstvi, zejmena katolictvi zarucuje zenam stejna prava jako muzum?

0/0
26.4.2016 10:34

Z65d76e49n63ě85k 48W65e86r67n93h40a63r39t 6277545562938

Omezuje církev ženy nějak ve veřejném životě? Jediné, čeho jsem si vědom, je že se nesmí stát knězem, nicméně to je "interní" věc církve, kterou ten člověk nemusí respektovat, může se snadno stát členem církve jiné, případně žádné a nic mu nehrozí. To v zemi, kde vládne šaríja, není možné, pod trestem smrti.

+4/0
26.4.2016 10:37

R68o57s83t72i91s75l33a43v 89C22a30h65a 8585331920352

Aha, a proc je tedy volebni pravo zen pomerne nove v Evrope? Napriklad ve Svycarsku je teprve od roku 1971.... V Polsku katolicka cirkev ovlivnuje pravo zeny na potrat. V USA vyhrozuji nabozensti fanatici klinikam, ktere potraty delaji (protoze je to v jejich state legalni),....

0/0
26.4.2016 10:41

Z69d71e73n80ě39k 91W78e42r60n18h45a91r46t 6377835152438

Poměrně nové volební právo žen jistě je, to je důkaz toho, že společnost vyspěla vcelku nedávno. A díky za to, že už to máme. Mimochodem, švýcarsko není katolická země, jde o původně kalvinistickou zemi, dnes je ovšem ateistická, převážně. Tj nespojovat pozdní přijetí volebního práva žen s katolictvím, to spolu nijak nesouvisí...

A společenská debata o přípustnosti potratů mě sice moc netěší, ale vždy se odehrává na politickém hřišti, jde o to, která strana to bude mít v programu a jak s tím uspěje ve volbách - a ty jsou všeobecné, nevolí jen věřící.

A vyhrožování klinikám je jistě nepříjemné, ale taky to policie řeší a jakýkoliv skutečný útok je státem řádně vyšetřen a potrestán, což je velký rozdíl proti islámským zemím, kde se týrání žen nejen toleruje, ale nezřídka přímo bere jako standardní.

+2/0
26.4.2016 10:47

R25o36s89t87i18s73l11a25v 29C94a35h44a 8315181700472

Co se tyka postaveni zen v Evrope - jiste nepoprete, ze se vyviji a je uplne jine, nez pred 100 lety, kdy zeny opravdu "patrily" muzum. Ostatne, z ceho podle Vas prameni zvyky jako veno, zadat rodice zeny o roku apod.

Koneckoncu i islamske zeme se nejak vyvijeji, kazda jinak. Postaveni zen v Turecku a Egypte je uplne jine, nez treba v Afghanistanu.

0/0
26.4.2016 10:51

R37a69d55i79m 75V64o75d77ň51a21n82s39k40ý 5961614386249

Jenže my žijeme teď, a ne před sto lety. Mimochodem, kdy naposled u nás hrozilo ženě znásilnění jen proto, že byla málo zahalená?

+1/0
26.4.2016 10:57

R31o43s95t12i47s60l97a72v 64C19a96h53a 8965381980732

Porad. Netvarte se, ze se to nestava

0/0
26.4.2016 11:27

R54a19d67i38m 34V67o59d60ň21a45n95s89k70ý 5841324436959

A nějaký farář jí jistě řekne, že si za to může sama. Měla sedět doma nebo se táhnout zahalená půl metru za manželem?

0/0
26.4.2016 11:34

R29o98s74t73i44s88l18a56v 17C20a55h78a 8345531810832

Doufam, ze uverite, kdyz Vam reknu, ze rada lidi obdobne reaguje, proto nektere zeny ani znasilneni nehlasi

0/0
26.4.2016 13:28

Z64d84e86n93ě10k 89W63e82r45n90h11a64r17t 6117795852628

Ano, práva žen se vyvíjejí k lepšímu a je na to tlak i oficiálně, od vlád a podobně. To se v islámských zemích neděje. Věci jako věno a žádost o ruku jsou dnes už jen folklórní záležitost. Zkrátka jsme mnohem dále a uznáváme ženám mnohem více práv, než země, kde platí šaríja. I když to ještě zdaleka není dokonalé.

+1/0
26.4.2016 10:59

R56o76s39t33i10s20l29a59v 80C27a57h14a 8815861900242

Jak jiz jsem psal - muslimske zeme se hodne lisi.

0/0
26.4.2016 13:29

J15a15n 98K44á49r95n39í45k 6915384537872

Problém je, že nošení hidžábu je znakem náboženství, jehož nedílhou spoučástí je právo šaría.Šaría je v rozporu s právním systémem evropských států, paradoxně i některých islámských, které právo Šaría nezavedly vůbec, nebo ho zavedly jen částečně. V roce 2001 Evropský soud pro lidská práva označil právo Šaría za neslučitelné s demokratickou a sekulární společností. Pro mne je tak nošení hidžábu srovnatelné s propagací nacismu a nebo komunismu.

+1/−1
26.4.2016 9:18

J53a49n 16S39o68u25č77e75k 2521596648749

Polžme si základní otázku. Je nošení hidžábu (nikábu nebo burky), právo muslimských žen nebo povinnost, jejíž nesplnění se přísně trestá? Pokud ona dívka nosí svůj šátek dobrovolně a ráda a kdykoli, kdyby chtěla, by si mohla vzít i sukni, džíny, halenku bez rukávů a být prostovlasá, tak je toto její právo neporušitelné. Ovšem pokud má nošení speciálních druhů oděvu nařízeno náboženskými zvyklostmi a sama se nemůže a nesmí rozhodnout, v jakém oděvu bude chodit, je ženský muslimský oděv znakem potřízenosti a má tuto podřízenost viditelně označovat asi jako povinné nošení žluté hvězdy příslušníky židovského vyznání za nacizmu. A něco takového, jako je označování vybrané skupiny lidí, považovaných za méněcenné, typickým oděvem, nemůže a nesmí západní společnost dopustit. Pokud ano, bude to její konec. Jen tak pro zajímavost. Již tzv. Umarova smlouva, která stanovuje povinnosti dhimmí, tj. muslimům podřízeným nemuslimských obyvatel, nařizuje těmto dhimmí speciální oblečení, " budete vždy oděni stejným způsobem, ať jste kdekoli, a kolem pasu si musíte uvázat zunár (široký opasek, pruh látky).

+6/0
26.4.2016 8:58

R67o43s29t71i16s77l63a13v 19C49a11h95a 8805501230602

a policajt pochuzkar si muze vybrat v jakem obleceni bude ve sluzbe chodit?

0/−2
26.4.2016 10:36

Z47d93e41n70ě65k 41W16e40r21n27h44a65r18t 6257705552498

Policajt pochůzkář může jít domů a navléci si růžové rifle a mimo službu v nich chodit dle libosti. Uniforma je jen pracovní oděv, ten je v řadě profesí povinný. Když se mu to nelíbí, může odejít od policie a stát se třeba prodavačem v sexshopu a oblékat se, jak chce. Islámská žena tuhle volbu nemá, nesmí bez souhlasu mužských příbuzných v podstatě nic.

+2/0
26.4.2016 10:42

R33o76s15t75i66s38l23a74v 49C77a13h47a 8195581280112

Ta zena muze jit domu a obleci se dle libovule. Navic i spousta muslimek chodi civilne oblecena. V nekterych zemich nosi satek, jinde burku,..... Takze myslim, ze moc zobecnujete.

A koneckoncu, v Evrope take zeny nemohou bez omezeni chodit po ulici nahore bez, jak je to obvykle treba jinde ve svete.

0/−2
26.4.2016 10:45

Z27d38e58n27ě92k 19W36e37r87n60h87a42r96t 6947935782558

Jo? Může? A proto je třeba v Saudské Arábii stíhají, když nemají zahalené vlasy? Zkrátka to náboženství - přesněji řečeno ideologie - nepřiznává ženám stejná práva, jako jinde. S tím nic nenaděláte, protože tak to zkrátka je, důkazů můžeme předkládat tisíce. Ano, ani u nás není vše naprosto v pořádku, to je jistě pravda. Ale ty problémy se řeší a je na to tlak i z oficiálních míst. Zatímco v zemích, kde je šaríjá, jde o jakýsi disidenstký boj a kdo se do něj zapojí riskuje velmi přísné pronásledování a tresty.

+1/0
26.4.2016 10:54

R55o56s73t18i83s79l64a27v 95C26a62h13a 8925111680262

Zakazeme Judaismus? Zeny nesmely v synagoze na mista muzu, muzi MUSELI podstoupit obrizku....

0/0
26.4.2016 13:31

J63a90n 85S22o37u56č24e49k 2761866158499

Pane Caho, mícháte hrušky s jablky. Policisté, vojáci, celníci a pod. svoji uniformou prokazhují naopak příslušnost k tomuto zaměstnání a uniforma je má svým způsobem chránit. Nosí ji jen po dobu své služby, poté si mohou obléci, co chtějí. Myslíte si, že muslimské ženy mohou to samé? Žádný muž, kromě manžela, nesmí vidět muslimskou ženu nezahalenou a to i doma. Na veřejnosti je to zcela nemyslitelné. A mimochodem, kde ve světě je obvyklé, že ženy chodí nahoře bez ? Domorodé kmeny kdesi v pralesích Afriky nebo Jižní Ameriky jste jistě nemyslel, že?

+1/0
26.4.2016 11:35

R79o76s54t82i33s90l63a11v 53C92a42h57a 8935981960922

Byl jste nekdy v Turecku, nebo Egypte na dovolene? Marne premyslim, kde se ty zamestnankyne hotelu berou..... kdyz nejsou zahalene....

0/0
26.4.2016 13:27

J72o34s93e59f 29S26l42o13v18á66č27e98k 2429349407955

Z článku je jasné, že zakazovat někomu šátek je proti demokratickým principům, nařizovat styl oblékání je projevem totalitních režimů, kteté nemají mít v naší společnosti místo... Závěr je jednoduchý, pokud je to svobodné rozhodnutí mladé slečny, má na to právo (v tomto případě ji nenutí ani rodina) zároveň je však z článku jednoznačné, že vlastně Islám taky nemá mít v naší společnosti místo, protože naplňuje všechny uvedené totalitní znaky a více než omezuje svobodu oblékání žen... Jak z toho ven?! Zatím přejme sympatické slečně, aby tady nebylo více upřímně věřících muslimů, protože ze svobody volby by se stala její povinost a i studium by nejspíš vzalo za své a i její rodina by byla tlačena ke změně chování a dodržování zákazů a příkazů....

+6/0
26.4.2016 7:26

F73r24a47n28t70i79š78e11k 46N66o71v70á57č37e28k 1374593300761

Islám nemusí být totalitní, vždy záleží na výkladu svatých knih. Obdobné je to i s křesťanstvím. Bible je sama o sobě sbírka příběhů plných nespravedlnosti a nenávisti. Na základě svatých slov Bible bylo v minulosti tisíce lidí umučeno a usmrceno. Ve stejné pozici je nyní islám. Stačí si vzpomenout na jednotlivé země uplatňující islámské právo. Kolik z těchto zemí je v současnosti demokratických? V kolika z nich se dodržují základní lidská práva?

Zatím co křesťanství se vyvinulo do stádia, kdy je považováno za víru odpuštění a usmíření, a to při stejném zdroji, jaký měli duchovní před 300, 400, 500 lety, tak islám zůstává ve svém výkladu ve středověku.

Paradoxem toho všeho je, že lidé nespokojení s životem v islámských zemích utíkají do Evropy proto, aby unikli před chudobou, nespravedlností a násilím, založeným na islámu, ale přináší si sebou toto násilí ve víře a dělají vše proto, aby tuto víru, která byla fakticky příčinou jejich migrace, mohli plně uplatňovat i zde, a to se vším, včetně náboženských symbolů, poslušných žen bez práva, mešit a imámů nenávistně napadajících západní způsob života.

+7/−1
26.4.2016 8:03

J51o91s55e30f 63S44l50o74v66á73č64e67k 2299619467825

Určitě máte +

existuje spousta možných způsobů jak vykládat a chápat Korán, ale i když já, vy, páter Halík, naši teoretici budou nějak chápat Korán a jeho příkazy, tak je to úplně jedno... Podstatné totiž je jen to, jak chápou a žijou Islám skuteční muslimové např. na Blízkém východě...

+2/0
26.4.2016 8:26

Z78d61e77n31ě91k 55W92e22r61n53h71a54r79t 6487885482218

Přesně tak. Ať si píšou cokoliv, důležité je, jak se chovají navenek a jak to v praxi prezentují zbytku světa. A to je velmi neuspokojivý obraz.

+1/0
26.4.2016 10:15

R57o88s13t28i93s82l83a29v 15C22a37h81a 8985521180212

Muslimove chapou a ziji koran VELMI rozdilnym zpusobem. Krestane chapou a ziji Bibli take rozdilnym zpusobem.

0/0
26.4.2016 10:42

R53a48d75i80m 98V83o95d98ň42a67n19s72k94ý 5931284836259

Ovšem ještě nikdo nedokázal předvést, jak brutality v koránu vyložit přijatelným způsobem

+2/0
26.4.2016 10:58

F55r71a72n42t64i83š77e93k 12N86o43v64á40č62e11k 1624433360981

Heezky napsané, jen něco málo z práva k té listině a zákonu. Zkusil jste přemýšlet nad tím, co je právním základem pro Školní řád? Jak si může ředitel školy dovolit v tomto školním řádu omezit (časově i prostorově) pohyb osob po prostorách školy? Jak může stanovit, že rodiče mají povinnost do určité doby doručit omluvenku žáka? Jak může ředitel požadovat osobní údaje rodičů žáka? Jak může stanovovat práva a povinnosti žáků, učitelů, dalších zaměstnanců a rodičů? Vždyť jde také o omezení práv stanovených listinou.

Jednoduše, ředitel školy je oprávněn tato pravidla vydat na základě zmocnění zákonem č. 561/2004 Sb. Tento zákon v § 30 stanoví oprávnění ředitele vydat školní řád, kterým se stanoví práva a povinnosti vyjmenovaných osob. Tím je naplněna i Listina.

+7/0
26.4.2016 7:25

R23a67d22i72m 91V13o85d36ň72a21n33s21k92ý 5531654526799

Řešit se má jen to, zda škola pokrývky hlavy povoluje nebo zakazuje. Vměšovat do toho různé svobody vyznání a podobné nesmysly je evidentně diskriminace.

+2/0
26.4.2016 7:21

J45a77n 88S63o96u86č96e95k 2621446118149

Můj názor na tuto záležitost je asi takový. V muslimských zemích, alespoň v těch, kde se je dodržování záležitostí víry tvrdě vynucováno, je zahalování žen povinné a žena nemá žádné právo na tom nic měnit. Nemůže chodit oblékaná tak, jak by si sama přála. Zahalování žen je tedy znakem jejich podřízenosti a je jedním ze znaků islámské ideologie. Studentka teplického gymnázia je jedinou (zatím) muslimskou dívkou studující na této škole. Možná, že by sama chtěla chodit oblékaná tak, jako její spolužáci, ale jsem přesvědčen, že to nezáleží na její vůli, ale na vůli rodiny, resp. jejích mužských příslušníků. Jako další nebezpeční vidím to, že západní společnost si navykla ve všem ustupovat a vše omlouvat právy toho druhého. Tím potlačuje práva a zvyklosti své. Pokud by na této škole nebyla jedna, ale pět nebo deset muslimských žaček nebo žáků, rozhodně by se jejich požadavky stupňovali. A tak bychom se mohli dočkat vynucování si práva na modlitbu v průběhu vyučování, ovlivňování stravování ve školní jídelně, respektování muslimských svátků, až k požadavkům změny školních osnov a výuky islámu. Na mnohých školách ve Velké Británii, Švédsku, Francii se toto již dávno děje. Proto já osobně považuji tento ústupek za nebezpečný precedens, který může přerůst v daleko nebezpečnější záležitosti. Mimochodem, studenti jedné pařížské univerzity vyhlásili tzv. den hidžábu, kdy všechny dívky měly hidžáb obléci a vyjádřit tak svoji solidaritu s muslimskými studentkami. Otřesné, že?

+6/0
26.4.2016 7:15

V18l19a61d67i28m69í57r 43M97o79r39a78v57e14c 3828770753493

Demokracie, která pod rouškou pseudohumanity a pseudodemokracie omezuje majoritu na úkor minority a ohání se demokracií už skutečnou demokracií není. Pak už tedy nemá smysl o jakékoli demokracii diskutovat.

+6/0
26.4.2016 7:03

V20l74a19d30i26m65í46r 45M25o79r25a76v39e67c 3838310643113

A ještě poznámka, než začne někdo reagovat. pokud si myslíte, že je můj názor rasistický, xenofobní a islamofobní, pak jsem hrdým xenofobem, rasistou a islamofobem. Pokud totiž naše pravidla naší demokracie někomu nevyhovují, může se svobodně rozhodnout sem nejít, nebo odejít jinam. A myšlenka, že je demokracie univerzální, je iluze.

+5/0
26.4.2016 7:08

J71a52n 74P82a18v19e81l 8643482208166

Je to až vtipné, kolik lidí by porušovalo svobody jiných a demokratické principy za záminkou ochrany demokracie a naší svobody ;-D

Hidžáb není nic jiného než hadr. Akorát že na některé lidi působí jako hadr červený.

+1/−5
25.4.2016 21:23

R91a14d28i30m 22V34o36d94ň87a92n95s30k82ý 5531764276319

Jakou konkrétní svobodu máte namysli?

0/0
26.4.2016 10:59

J50o70s93e36f 49S80u16k 4325730360654

váš přístup by znamenal, že neplatí nic než ústava a zákon, tedy žádné podzákonné normy, vnitřní přepisy a řády, prakticky stanovující provoz tisíců provozů, které nejsou v rozporu se zákonem..To je přece nesmysl.

Hidžáb nemá v ústavě žádnou ochranu, váš výklad je zcestný.

+4/0
25.4.2016 19:43

V10l48a61d26i36m38í33r 75Š96n55e26k 9434568366751

Do nosu evropské kultury, svobody, demokracie a křesťanství již muslimáci se svou barbarskou náboženskou ideologií mlátí ostošest. Jestli jste si ještě neráčil povšimnouti. Takže hidžáby ať si nosí v zemích, kde vládne ten jejich Alláh. Tam by měl být ráj, tudíž není důvodu, aby u nás hledali nějaké štěstí. A pokud ho přesto u nás chtějí hledat, potom ať se oblékají normálně a nikoliv jako strašidla. Rv

+4/0
25.4.2016 19:08

P18a74v32e91l 38Š40i90m59u24r77d25a 2797525321214

..problém ale je, že zákaz nošení hidžábu je brán jako omezování víry proti ústavě...to není ale pravda...hidžáb samotný není víra...je to (demonstrativní) projev víry....a tento projev může každá instituce regulovat..v tom je vada na kráse celé této manipulace zastánci hidžábu a porušování práv podle Ústavy....např. má-li fotbalový hráč řetízek s křížkem, jako projev své víry, může ho rozhodčí okamžitě vykázat ze hřiště..čistě z bezpečnostních důvodů....takže..nepleťme dohromady projevy víry a samotné vyznání víry.....a budu spokojený....ale hidžáb ve škole nebo jiné instituce je projevem víry...nikolv vyznáním víry...!!

+2/0
25.4.2016 18:26

I97v48a96n 69M93i49n40á78ř 7932534307111

Bohužel, ironií zůstává, jak se muslimové okamžitě dokáží - v demokraciích

zorientovat a vyžadovat lidská práva ! "Statečně" je zneužívají, jen pro vlastní prospěch !!! Dovede si autor představit celou situaci tzv. v opačném gardu ?! Že by třeba evropská (samozřejmě "patřičně roztomilá"), studentka revoltovala v obdobném muslimském školním zařízení .. třeba prostovlasá a v mini ??!!

Toto však ještě nemusí být přesvědčivým argumentem. Stačí však, aby k oné milé studentce přibylo jen několik náboženských souvěrců a budou okamžitě na škole požadovat .. vlastní modlitebnu, na rozdíl třeba od křesťanů, které by to ani nenapadlo ! Zvrácené lidskoprávní vztahy v anglickém školství, již tento direktivní muslimský požadavek plní !!!

+2/0
25.4.2016 18:25

L30u75k33a36s 46S98u73c72h40a98n81e96k 5356187873470

Zde váš argument naráží na onu listinu, která praví že, není-li to zákonem zakázáno, má na to člověk právo. V zemích o niž zřejmě chcete hovořit to pravděpodobně zakázané bude. Můžeme s tím nesouhlasit, může se nám to nelíbit, ale to je asi tak vše.

0/0
25.4.2016 18:45

D48a20v58i79d 53D84v56o77ř46á86k 3411350763956

Ach jo ... rád bych poukázal na ukázkovou manipulaci a demagogii viz.: ...

...co říká listina základních práv a svobod. A ta říká: Každý může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.

No a je to jasné. Pokud zákon nezakazuje nošení hidžábu, pak nařízení školy je s právy této země v neshodě.

Autor "logicky" došel k závěru, že ředitel školy v podstatě nemůže vydat školní řád, ve kterém by něco žákům nařizoval nebo je nějak omezoval - není totiž zákonodárce, nemůže tedy - dle autora - studentům něco nařizovat. Takže školní řád by byla taková sbírka doporučení, jak by se měli studenti chovat. Ale jaksi povědomě cítíme, že to tak nebude a že ředitel ve škole nějakou tu pravomoc bude asi mít, jinak by ve škole zavládla naprostá anarchie.

Jestli to náhodou nebude tak, že ředitel nemá právo omezovat onu studentku např. před mešitou nebo kinem .. a chtít po ní, aby ten šátek nenosila na veřejnosti, ale v prostorách školy vyžadovat (pod sankcí vyloučení) dodržování školního řádu. A školní řád by pak měl začínat uvozením, že návštěva školy je dobrovolná a umožněna jen tomu, kdo nebude hrubě nebo opakovaně porušovat školní řád.... a v rámci sekulární tradice školy je pak zakázáno veřejné nošení náboženských symbolů....

+6/0
25.4.2016 17:35

M37i48r18o39s70l83a89v 50K78u79l78h58a80v98ý 5669982441

Šátek není náboženský symbol; dostal se do výbavy ženy daleko později. Je symbolem politického islámu, tedy ideologie. Tedy propagace nenávisti a návodům k násilí.

+7/−2
25.4.2016 16:49
Foto

P85e61t92r40a 82H93a49v56e45l28k55o88v59á 8673473952

Nevím, jestli by ale zaměstnavatel s požadavkem, kdy by se Galeb modlila během pracovní porady uspěl. Jestli by to nespadalo do rámce antidiskriminačního zákona. I zde by se situace mohla vyřešit. Galeb by se mohla modlit v průběhu porady tiše na zemi a poslouchat přitom zároveň druhým uchem slova porady. Ostatně pokud by Galeb takto odcházela asi 2 x denně z hodin, už by byla dávno ze školy vyhozena pro porušení školního řádu za záškoláctví a už by byla celá kauza pryč. V rámci pracovního cyklu je obvyklá 1 přestávka, během které se může muslim modlit, pak se může modlit ještě ráno a 3 krát denně po práci. Pokud by ale zaměstnavatel nutil Galeb zůstávat v rámci pracovních porad například více hodin přesčas, čelil by problémům podle zákoníku práce on.

0/0
25.4.2016 16:14

J44a70r43o88s95l47a13v57a 96B41o78ž11í93k14o57v21á 5471518558

Někde jsem četla, že v USA museli v nějaké fabrice propustit docela dost muslimských pracovníků - dělníků - kteří požadovali v pátek, kdy mají nějakou veledůležitou modlitbu, volno na odchod do mešity - páteční jenom v mešitě. Což prostě v nějakém nepřetržitém provozu nešlo. Už jenom to, že si pomysleli, že by to jít mohlo, a že se hrozně rozčilovali, že to nejde, je na pováženou. Jak píšete, v rámci pracovního cyklu jedna přestávka je. Jenže oni se nemůžou modlit kdykoliv, třeba o přestávce od 10.00 do 10.30. Ty časy na modlitbu jsou přesně dané. A také ti nejpravověrnější - těm ostatním je to podle mě i docela fuk, spousta se jich ani nemodlí, tak se modlí 5 x denně.

+1/0
25.4.2016 18:48

I73v82a64n 54M53e67n81t34l65í43k 6604296220404

Vážený pane, ono je to s těmi právy tak nějak zašmodrchaný. Jak správně tvrdíte, na nošení šátku má drahá Galeb skutečně právo, a nevšiml jsem si, že by jí ho někdo upíral. S tou školou, evidentně výběrovou, už to ale nesedí. Na navštěvování té školy právo samozřejmě nemá, a proto si provozovatel může zcela svobodně stanovit, že šátek či něco jiného na hlavě mít prostě nebude. Tak, jak je to v tomto kulturním prostředí obvyklé. A už vůbec sem nepleťte svobodu náboženství: zahalování žen v arabském světě není projevem islámu jako náboženství, ale známkou podřízenosti ženy v islámském prostředí. A to tady, zaplaťbůh, ještě nemáme, a asi byste s tím také nesouhlasil.

Ivan Mentlík

+7/0
25.4.2016 15:27

J61i45ř37í 32K19i48n47d57l 2458427513247

Kauza se žákyni Galeb je uměle vyvolaná. Přišlo ú d a j n ě pár mejlů do školy, které viděl a četl jenom ředitel školy. Ten to zveřejnil, proč lze jenom spekulovat. Do té doby byla žákyně se svým šátkem, který začala nosit od 13 let každému ukradená. Po zveřejní už to jelo. Přidala se televize, pár žáků vystoupilo na její podporu a holčička je slavná a ani neví jak a Česi jsou exenofobové, kteří chtěli nebohou holčičku narozenou v Čechách z gymnázia vyhodit. Je to ukázka jak se dělá propaganda.

+5/0
25.4.2016 15:35

J48a61n 40R69o44u51b17a21l72í22k 6787269881315

Zahalovani zen neni znamkou podrizenosti. Zahalene chodily zeny napr. ve starem Recku, Rime.....nezahalene tam tehdy chodily pouze zeny "lehkych mravu". Je to ukazka cnosti, vznesenosti............. Neni to tak davno, co i krestanske zeny chodily s satkem na hlave.

+1/−4
25.4.2016 15:57

K23a22r47e23l 46C21h66r70a41s67t30i87n37a 4133184250465

Pane Jene, nepleťte zvyklosti jiného kulturního prostředí, kde podobnosti měly naprosto jiný smysl, neboť když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Nepíšu proto, abych Vám dělal školení, přečtěte si o tom něco sám.

+4/0
25.4.2016 16:53

J32a12n 39R29o29u93b94a98l19í21k 6107669481655

Ja se rad necham poucit, neco o tom vim, mam napr. v Iranu spoustu pratel (i zeny), se kterymi jsem se na toto tema bavil. Navic to nenajdete ani nikde v Koranu.

0/−4
25.4.2016 17:12

J20i43ř87í 34K34i20n31d95l 2398577763297

Je vidět, že jste znalec Koránu pane Roubalíku Jinak Korán

24:30 Řekni věřícím, aby cudně klopili zrak a střežili svá pohlaví - a to je pro ně čistší, vždyť Bůh dobře je zpraven o všem, co konají. 24:31 A řekni věřícím ženám, aby cudně klopily zrak a střežily svá pohlaví a nedávaly na odiv své ozdoby kromě těch, jež jsou viditelné. A nechť spustí závoje své na ňadra svá. A nechť ukazují své ozdoby jedině svým manželům nebo otcům nebo tchánům nebo synům nebo synům svých manželů nebo bratřím nebo synům svých bratří či sester anebo jejich ženám anebo těm, jimž vládne jejich pravice, nebo služebníkům, kteří nemají chtíče, anebo chlapcům, kteří nemají pojem o nahotě žen. A nechť nedupou nohama, aby lidé postřehli ozdoby, které skrývají. A konejte všichni pokání před Bohem, ó věřící, snad budete blažení! 33:59 Proroku, řekni manželkám svým, dcerám svým i věřícím ženám, aby přitahovaly k sobě své závoje! A toto bude nejvhodnější k tomu, aby byly poznány a nebyly uráženy. A Bůh je odpouštějící, slitovný. 33:53 Vy, kteří věříte! Nevcházejte do domů prorokových, pokud vám to nebude dovoleno, kvůli jídlu, nečekajíce, až bude připravené! Jste-li však vyzváni, vstupte! A když dojíte, rozejděte se a nepouštějte se do důvěrných hovorů, neboť to se dotýká proroka a on se před vámi stydí! Avšak Bůh se nestydí říci pravdu. Když žádáte manželky prorokovy o nějaký předmět, žádejte o to přes závěs, to bude čistší pro srdce vaše i srdce jejich. A není vám dovoleno bolestně se dotýkat posla Božího ani se kdy oženit s manželkami jeho po něm; a to je před Bohem hřích nesmírný.

+1/0
25.4.2016 17:38



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.